Ogłoszenie konkursu na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy Wielgie – stanowisko ds. planowania przestrzennego, dróg gminnych
OGŁOSZENIE O NABORZE NA STANOWISKO URZĘDNICZE
Wójt Gminy Wielgie
ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze
stanowisko ds. planowania przestrzennego, dróg gminnych -1 etat
w Urzędzie Gminy Wielgie, ul. Starowiejska 8, 87-603 Wielgie
    I. Wymagania niezbędne: 
        1) określone w art. 6 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022r., poz. 530);
        2) wykształcenie wyższe, preferowane kierunki: gospodarka przestrzenna, architektura, urbanistyka, budownictwo, geodezja)
        3) Staż pracy – trzy lata,
    II. Wymagania dodatkowe: 
        1) znajomość ustaw, w szczególności: o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z przepisami odrębnymi, o drogach publicznych, prawo geodezyjne i kartograficzne, kodeks postępowania administracyjnego, o samorządzie gminnym, o dostępie do informacji publicznej, 
        2) wskazane doświadczenie w pracy związanej z systemem planowania przestrzennego na szczeblu gminnym;
        3) umiejętność planowania i organizacji pracy – ustalenie priorytetów działania i efektywne wykorzystanie czasu pracy, dyspozycyjność;
        4) umiejętność działania w sytuacjach stresowych, odporność na stres;
        5)  znajomość topografii gminy Wielgie;
        6) umiejętność czytania materiałów kartograficznych i rysunków planów miejscowych;
        7) umiejętność obsługi komputera w zakresie pakietów biurowych;
        8) znajomość graficznych programów komputerowych (np. corel draw,).   
        9) wskazane prawo jazdy kategorii B;
    III. Mile widziane
        1) uprawnienia budowlane
IV. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
        1) W ZAKRESIE PLANOWANIA I ZAGOSPOADROWANIA PRZESTRZENNEGO:
            a) organizowanie i koordynacja prac związanych z opracowywaniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (przyjmowanie wniosków do planu, badanie spójności rozwiązań planu ze studium, wyłożenie planu do publicznego wglądu oraz podejmowanie innych czynności wynikających z ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym w tym zakresie);
            b) organizowanie i koordynacja prac związanych z opracowywaniem zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego (przyjmowanie wniosków do zmiany studium, wyłożenie projektu zmiany studium do publicznego wglądu oraz podejmowanie innych czynności wynikających z ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym w tym zakresie);
            c) prowadzenie aktualizowanego rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
            d) dokonywanie oceny zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy;
            e) prowadzenie postępowania w sprawie wydania decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz prowadzenie ewidencji tych decyzji;
            f) sporządzanie projektu decyzji  o warunkach zabudowy z analizą i bez oraz sporządzanie projektu decyzji  o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
            g) stwierdzenie wygaśnięcia decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku, gdy inny wnioskodawca uzyskał pozwolenie na budowę albo decyzja wydana została niezgodnie z planem;
            h) wydawanie zaświadczeń oraz wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego;
            i) opiniowanie zgodności proponowanych podziałów nieruchomości z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
            j) udział w opracowaniu programów i planów rozwoju gminy, projektów budżetów, sprawozdań oraz współudział w konstruowaniu wniosków do programów unijnych;
            k) wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych i aktów wykonawczych.
        2) W ZAKRESIE EWIDENCJI MIEJSCOWOŚCI, ULIC I ADRESÓW:
            a) prowadzenie ewidencji i nadawanie nowych numerów porządkowych dla budynków;
            b) prowadzenie spraw dotyczących nazewnictwa miejscowości i zmian nazewnictwa miejscowości;
            c) przesyłanie do Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii rocznego sprawozdania w zakresie ewidencji miejscowości ulic i adresów;
            d) wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych i aktów wykonawczych.
        3) W ZAKRESIE DRÓG GMINNYCH:
            a) udział w planowaniu zadań dotyczących realizacji budowy i modernizacji dróg gminnych; 
            b) utrzymanie dróg gminnych: nawierzchni  utwardzonej  i nieutwardzonej, placów, chodników, parkingów w ramach posiadanych środków finansowych;
            c) utrzymanie dróg w okresie gołoledzi i zaśnieżenia;
            d) utrzymanie czystości na drogach;
            e) określanie szczegółowego korzystania z dróg w tym wykorzystywanie pasów drogowych na cele niekomunikacyjne;
            f) wydawanie zezwoleń i naliczanie opłat za umieszczenie urządzeń w pasie drogowym dróg gminnych oraz podejmowania działań mających na celu ustalanie i egzekucję ww. opłat nieuiszczonych w trybie określonym w przepisach o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
            g) wydawanie pozwoleń na umieszczanie reklam w pasie dróg gminnych;
            h) współpraca z zarządami dróg wojewódzkich i powiatowych w zakresie dotyczącym utrzymania dróg i chodników, będących w ich zarządzie, na odcinkach przebiegających przez teren gminy Wielgie;
            i) organizacja ruchu drogowego na drogach gminnych i prowadzenie spraw z zakresu porządku i bezpieczeństwa na drogach oraz opiniowanie projektów organizacji ruchu drogowego;
sporządzanie rocznego sprawozdania do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o sieci dróg gminnych za rok poprzedni;
            j) wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych i aktów wykonawczych.
        4) W ZAKRESIE OBSŁUGI FUNDUSZU SOŁECKIEGO:
            a) realizacja zadań  wynikających z przepisów ustawy o funduszu sołeckim, a w szczególności:
            b) wyliczenia kwoty bazowej na dane sołectwo do funduszu sołeckiego na dany rok;
            c) wysyłanie do sołtysów informacji o wysokości środków  przypadających na dane sołectwo wraz z wzorami: protokół z zebrania wiejskiego, wniosek na realizacje zadań z funduszu sołeckiego, projekt zebrania wiejskiego w sprawie realizacji zadania z funduszu sołeckiego;
            d) przyjmowanie i sprawdzenie pod względem formalnym i merytorycznym wniosków od sołtysów o przyznania w danym roku budżetowym środków z funduszu sołeckiego;
            e) prowadzenie ewidencji  wydatków z funduszy sołeckich;
            f) przygotowanie i przesłanie wniosku o zwrot z budżetu państwa, w formie dotacji celowej, wydatków wykonanych w ramach funduszu sołeckiego;
            g) przygotowywanie i aktualizacja załącznika do uchwały budżetowej „Plan wydatków na zadania realizowane w ramach funduszu sołeckiego”;
            h) wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych i aktów wykonawczych.
        5) W ZAKRESIE ZESPOŁU ZADANIOWEGO DS. KOORDYNACJI WIELOLETNICH PROGRAMÓW I PLANÓW ROZWOJU GMINY, PRZYGOTOWANIA INWESTYCJI I POZYSKIWANIA ŚRODKÓW ZEWNĘTRZNYCH:
            a) współpraca ze wszystkimi członkami zespołu w zakresie opracowywania projektów i wniosków o finansowanie,
            b) opracowywanie dokumentów, przygotowywanie załączników i występowanie o informację do innych instytucji w ramach swojego zakresu zadań,
            c) prowadzenie monitoringu i pomiaru wskaźników.
    V. Informacja o warunkach pracy na stanowisku: 
        1) Wymiar czasu pracy: pełen etat. 
        2) Praca administracyjno-biurowa w siedzibie Urzędu Gminy Wielgie ul. Starowiejska 8 
        3) Praca z monitorem ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy.
        4) Obsługa urządzeń biurowych. 
        5) Praca zarówno samodzielna, jak i wymagająca współpracy z pracownikami Urzędu, związana z przemieszczaniem się wewnątrz budynku oraz poza budynkiem. 
        6) Bezpośrednia i telefoniczna obsługa klientów. 
        7) Praca pod presją czasu. 
        8) W budynku bezpieczne warunki pracy z występowaniem barier architektonicznych. Budynek Urzędu Gminy Wielgie posiada podjazd dla wózków inwalidzkich.
        9) wynagrodzenie ustalane zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1960 ze zmian. ) oraz w sprawie ustalenia Regulamin Wynagradzania Pracowników Urzędu Gminy  w Wielgiem,
    VI. Wskaźnik zatrudnienia:
W miesiącu poprzedzającym datę publikacji mniejszego ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Wielgie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił więcej niż 6%. 
    VII. Wymagane dokumenty: 
        1) własnoręcznie podpisany życiorys (CV), 
        2) własnoręcznie podpisany list motywacyjny, 
        3) wypełniony i własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, 
        4) kserokopia dokumentu poświadczającego wykształcenie (poświadczona przez kandydata za zgodność z oryginałem), 
        5) kserokopie innych dodatkowych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i umiejętności (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem), 
        6) kserokopie świadectw pracy lub inne dokumenty potwierdzające zatrudnienie i staż pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem), 
        7) oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych, 
        8) oświadczenie kandydata o posiadaniu nieposzlakowanej opinii, 
        9) oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia pracy na danym stanowisku pracy, 
        10) oświadczenie kandydata o braku prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe lub ważne zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego, 
        11) oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zawartych w ofercie pracy niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. 2019 poz. 1781) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 530 ze zmian.),
        12) klauzula informacyjna dla kandydata.
List motywacyjny i szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej) powinny być opatrzone własnoręcznie podpisaną klauzulą: 
„Oświadczam, iż na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. 2019 poz. 1781 i ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 530 ze zmian.) wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, zawartych w ofercie pracy, dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji." 
Przed zawarciem umowy o pracę wybrany kandydat składa informację z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności. 
8. Miejsce i termin złożenia dokumentów: 
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach w sekretariacie Urzędu Gminy w Wielgiem, a także pocztą tradycyjną na adres Urząd Gminy w Wielgiem ul. Starowiejska 8 z dopiskiem: 
,,Dotyczy naboru na stanowisko urzędnicze – 
stanowisko ds. planowania przestrzennego, dróg gminnych”
Oferty należy składać w nieprzekraczalnym terminie
do dnia 14 maja  2024r.  do godz. 1530
Dokumenty, które wpłyną po upływie wskazanego terminu nie będą rozpatrywane.
 9. Inne informacje: 
    1) Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej urzędu: http://bip.wielgie.pl, a także na tablicy informacyjnej w budynku Urzędu Gminy w Wielgiem przy ul. Starowiejskiej 8; 
    2) Zastrzega się możliwość przeprowadzania rozmów kwalifikacyjnych lub testu wiedzy i kompetencji z wybranymi kandydatami. Kandydaci zakwalifikowani do kolejnego etapu rekrutacji zostaną powiadomieni telefonicznie o jego terminie (proszę o podanie aktualnych numerów telefonów).
    3) Dokumenty aplikacyjne kandydata wyłonionego w procesie rekrutacji dołączone zostaną do jego akt osobowych; 
    3) Dokumenty aplikacyjne osób zakwalifikowanych do dalszego etapu naboru będą przechowywane zgodnie z obowiązującą instrukcją kancelaryjną; 
    4) Dokumenty aplikacyjne osób, które nie zakwalifikowały się do dalszego etapu naboru, będzie można odbierać osobiście przez zainteresowanych w terminie 7 dni od ogłoszenia wyników w BIP, po tym terminie zostaną komisyjnie zniszczone. 
Osoby spełniające wymagania formalne określone w ogłoszeniu zostaną powiadomione o terminie kolejnego etapu rekrutacji. 
Wójt Gminy Wielgie
Tadeusz Wiewiórski
![otwórz plik w Google Docs - Viewer [Google Docs - Viewer]](png,img/google_docs_viewer_ico.png)